Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein

fishwife-icons-name

What’s in a name?

Reclame komt van het Latijnse woord clamare wat schreeuwen betekent. Reclamare betekent terugschreeuwen. Vroeger op de markt in Rome was schreeuwen de enige manier om aandacht te trekken, om reclame te maken. Wie het hardste schreeuwden… viswijfen! Als je schreeuwt word je nog steeds een viswijf genoemd.

Door duidelijke communicatie, op het juiste moment, op de meest geschikte drager, kan je een goede vangst binnen hengelen.
Catchy naam dus…

fishwife-icons-foto

Wie is dat viswijf?

Dat viswijf ben ik, Barbara. Een ervaren ontwerper en veelzijdig vormgever. Eén die aanstekelijk enthousiast over (en in) haar werk is, vind dat 1 + 1 = 3, prettig in de omgang is, communicatief sterk en vind dat je: ‘sommige dingen moet geloven om ze te kunnen zien’. Maar ik ben ook ook eigenwijs en ongevraagd eerlijk.

Al vanaf de kunstacademie stop ik mijn energie en creativiteit in mijn werk. Als ontwerper en vormgever heb ik bij (en voor) veel verschillende bedrijven gewerkt, met veel plezier en soms met gezonde tegenzin. Met al mijn ervaring en enthousiasme ben ik nu voor mezelf begonnen. Rechtstreeks voor mijn klant, 1 op 1 contact, korte lijntjes en veel flexibiliteit, in creatie en in tijd.

skills-iconsWat kan Fishwife?

Van alles, op het gebied van concept, ontwerp en vormgeving. Maar ook op communicatievlak kan ik met je meedenken, liefst ‘out of the box’.

Naast de diverse Adobe programma’s beheers ik ook Word en PowerPoint. Voor website’s werk met WordPress, digitale nieuwsbrieven ook in Mailchimp. Presentaties maak ik in Powerpoint of Prezi.

In al deze programma’s kunnen kant-en-klare sjablonen gemaakt worden waarin je dan voortaan zelf kan werken. Eventueel kan ik je 1-op-1 uitleg hierin geven. Daarnaast heb ik ook een netwerk van collega vormgevers, schrijvers, fotografen, stylisten en (digitale)drukkers.

fishwife-icons-werkw

Hoe Fishwife werkt

In het eerste gesprek bespreken we je wensen, het doel en of je zelf al een idee heb. Ik kijk wat ik kan betekenen en (creatief) kan toevoegen. Wellicht ontstaat er al wat mooi’s, 1+1=3! 

Wanneer we een klik en vertrouwen hebben dat er een goed ontwerp uit gaat komen, maak ik een offerte. Ga je akkoord, dan ga ik na de briefing aan de slag.

Met alle ideeën en alles wat we besproken hebben maak ik schetsvoorstel(len). Deze bespreken we, passen we aan (of niet) en daaruit ontstaat een definitief ontwerp/concept. Yes! nu kunnen we nog verder…